Trei rețete de smoothie ideale pentru micul dejun

         Ceea ce consumi la micul dejun îți va influența toată ziua. Acesta este motto-ul meu și ceea ce mă motivează să aleg ce e mai sănătos pentru micul dejun. Deși este ușor de ,,uitat”, această importantă masă a zilei chiar influențează ce, cum și cât mâncăm pe parcursul întregii zile. Știu că este mult mai bine să dormim încă o jumătate de oră decât să ne trezim mai devreme și să pregătim micul dejun, însă veti fi uimiți de cât de multe schimbări puteți face prin acest simplu obicei.

        Dacă alegem cu atenție ceea ce consumăm în prima parte a zilei, fie că este vorba de fructe, legume sau cereale, cu siguranță vom avea mai multă energie și vom mânca mai puțin.

        Am ales trei rețete de smoothie pe care eu le consum în mod regulat și care mă ajută să fac față zilelor aglomerate. Când am adoptat o alimentație bazată pe alimente de origine vegetală, am descoperit și smoothie-urile din fructe și legume. Consumând sucuri care au în combinație atât fructe cât și legume este mult mai ușor să ne luăm necesarul de vitamine și minerale și să atingem target-ul de 5 porții de fructe și legume pe zi.

        Aceste smoothie-uri pot fi consumate atât la micul dejun, alături de nuci, cât și ca gustare după antrenament. Conțin ingrediente ușor de procurat și pe care aproape toată lumea le are în frigider. Au puține calorii, deci pot fi introduse cu ușurință și în curele de slăbire.

1. Pentru primul smoothie am ales ca ingredient principal, spanacul. Într-o alimentație vegană și nu numai, frunzele verzi sunt extrem de importante, deoarece conțin calciu, magneziu, vitamina K, fier și, de asemenea, ajută la buna funcționare a sistemului digestiv. Am adăugat spirulină, pentru că nu ar trebui să lipsească din alimentația zilnică. Aceasta nu doar oferă energie, dar este și o importantă sursă de proteină vegetală (64.4 gr proteine/ 100gr).

Ingrediente:

  • spanac
  • un grepfrut
  • ½ lămâie
  • un castravete
  • ½ linguriță spirulină
  • apă

2. Cel de-al doilea smoothie are ca și ingredient principal, sfecla roșie. Chiar dacă nu este leguma preferată a multora, sunt sigură că vă veți schimba părerea când veți consuma sfeclă roșie în combinație cu portocală și morcov. Este combinația perfectă, credeți-mă! Sfecla roșie chiar este extrem de benefică pentru organism, fiind bogată în vitamine din grupa B, mangan și potasiu. Ajută la îmbunătățirea circulației sângelui și oferă energie.

Ingrediente:

  • o sfeclă roșie
  • o portocală
  • un morcov
  • apă

3. Al treilea smoothie este destul de asemănător cu cel de-al doilea, însă are la bază morcovul. Știm cu toții că morcovul este foarte sănătos, are efect regenerant și detoxifiant, deoarece conține vitamina C și vitamine din complexul B. La acest smoothie am vrut să adaug o aromă interesantă și pentru asta am ales turmericul. Pulberea de turmeric care provine din rădăcina plantei Curcuma nu doar oferă o aromă deosebită atăt sucurilor cât și mâncării, dar are și numeroase beneficii pentru organism. Consumată regulat, rădăcina acestei plante previne apariția tulburărilor cognitive, are efect antiinflamator, antioxidant și anticancerigen.

Ingrediente:

  • doi morcovi
  • un mango
  • o portocală
  • o linguriță de turmeric
  • apă

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *